seo.ai
Om osCasesRessourcer Kontakt
+45 70 26 66 50Gratis SEO Gennemgang

9 SEO Trends for 2022 du (måske) ikke kender

Effektiv SEO giver jeres virksomhed topplaceringer på Google. Hop med på de nye SEO-trends og høst konkurrencefordelene i det nye år.

Indhold

Book en gratis SEO strategi session

En SEO-trend er en ny SEO-metode eller et område inden for marketingdisciplinen SEO, der har vundet større popularitet og er oppe i tiden lige nu.

Listen to “9 SEO Trends for 2022 du (måske) ikke kender” on Spreaker.

2 principper for optimal udnyttelse af en SEO-trend

  1. Strategi: Hav altid et godt fundament i form af en SEO-strategi og prioriteret plan, inden du kaster dig ud i en ny trend.
  2. Der er ikke nogen tricks: En ny SEO-trend kan og bør ikke stå alene. Inddrag derfor de nye SEO-trends som supplement i jeres kontinuerlige SEO-arbejde.
  1. Outbound links: Google belønner domæner og sider, der har gode kildehenvisninger. Sørg derfor for, at linke ud til authoritative og relevante kilder i jeres indhold. Outbound links er formentlig den mest oversete SEO-metode lige nu.
  2. Topical Authority: Det er en rankingfaktor, at dække emner af i dybden. Byg Topic Clusters og vis både målgruppen og Google, at jeres virksomhed har noget ekstra at byde på inden for jeres branche!
  3. Core Web Vitals: Den gode brugeroplevelse er i højsædet og kun de færreste aktører, konkurrenceprægede markeder, kan i dag slippe afsted med et website fyldt med fejl og rod i koden.
  4. Video: Video øger tidsforbruget. Video i dit indhold sælger mere. Video er kommet for at blive. Video-data og effektiv udnyttelse af eksempelvis YouTube er blevet en vigtig del af SEO.
  5. Billeder: Nye billedformater og et øget krav fra Google til hvad billeder rent faktisk viser, gør optimering af billeder vigtigt som aldrig før. I kan med fordel inddrage Googles værktøj Vision AI i jeres billedoptimeringsproces så I sikrer jer, at billedet indeholder lige præcis dét, der kommunikerer sidens budskab.
  6. Farvel til Bert. Goddag til MUM: Googles MUM (Multitask Unified Model) algoritmeopdateringer kommer til at øge kravet til virksomheders kommunikation over de kommende måneder og år. MUM er over 1000 gange mere powerfuld end BERT og kan ikke bare forstå tekst, men også genere tekst. Oversat til hvad der skal prioriteres i SEO betyder det, at de brands, der bygger Topical Authority i hele kunderejsen vil vinde flere topplaceringer i Google over de kommende år. Eksempelvis kan jeres virksomhed derfor med fordel målrette forskellige typer indhold/sider mod det samme Keyword, hvis søgehensigten matcher flere stadier i kunderejsen.
  7. Long form Content er yt: Tiden, hvor man blot skulle lave længere indhold end konkurrenterne i top 10 på Google er ovre. Metoder som TF*IDF skal bruges med omtanke, så I undgår at blande æbler og pærer på én side. Skab derfor i stedet flere sider i Topic Clusters, der hver har ét klart format og ét klart budskab, én side for æblerne og én side for pærerne så at sige.
  8. SEO for nyheder: At inddrage realtids-søgedata og SEO i den redaktionelle proces, har en enorm stor betydning for, om en nyhed får læsere. De rette trending entities i en nyhedsartikel har eksempelvis stor betydning for, om en nyhed opnår en prominent plads i Googles Top Stories.
  9. Artificial Intelligence: Hos SEO.DK er vi dybt involveret i mange nye teknologier som vi bruger i vores arbejde. Eksempelvis bruger vi altid NLP til analyse af indhold og benchmarking entities mod konkurrenterne på Google. Vi har på det seneste fået verdens vildeste kunstige intelligens GPT-3 (Generative Pre-trained Transformer 3) til skrive imponerende artikler for os. Og vi har ført de mest utrolige samtaler med GPT-3.

Vil I have flere kunder fra Google?

Lad os tage en snak om jeres mål og planer. Book et møde med os nu eller ring til os på telefon +45 70 26 66 50. Det kunne være starten på et smukt samarbjede :-)
Article by:
Torbjørn Flensted
CEO og medstifter af SEO.DK (2009), hvor han hjælper marketingansvarlige i virksomheder og organisationer med at søsætte stærke SEO-strategier. Torbjørn Flensted har skrevet adskillige bøger om SEO og holder ofte foredrag på konferencer om marketing.
Torbjørn Flensted
CEO/Co-Founder
Om os Cases Ressourcer Kontakt +45 70 26 66 50 Log in Gratis SEO Gennemgang
👍 Du er nu tilmeldt vores nyhedsbrev

Gratis SEO Gennemgang

Få 100% uforpligtende sparring på jeres SEO-strategi med en af SEO.DK’s konsulenter.
Ja tak - Bestil nu