seo.ai
Om osCasesRessourcer Kontakt
+45 70 26 66 50Gratis SEO Gennemgang

Webshop SEO Strategi: Boost jeres salg med flere kunder fra Google

Hele 67 procent af al onlinesalg genereres via trafik fra Google. Med Webshop SEO opnår I flere topplaceringer på Google og kan dermed øge jeres virksomheds konkurrenceevne og omsætning.

Indhold

Book en gratis SEO strategi session

Hvad er Webshop SEO?

Webshop SEO er en serie af aktiviteter, der har til formål at styrke en webshops salg via øget organisk synlighed i søgemaskiner. Med Webshop SEO fokuseres i Danmark primært på Google, som er den dominerende salgskanal på nettet.

Hvorfor er en SEO-strategi vigtig for jeres onlinesalg?

Uden en SEO strategi for jeres webshop, kan en SEO-indsats hurtigt udvikle sig til en udgift frem for en investering med er solidt afkast. En god SEO-strategi sikrer en korrekt prioritering af indsatsområder og giver jer flere kunder i butikken.

3 SEO-principper for webshops:

Sådan opnår webshops flere organiske salg via Google:

  1. Fejlfri platform: En platform uden fejl er først og fremmest vigtig for at kunderne ikke siver ud i løbet af købsprocessen, men også Google lægger mærke til hvor brugervenlig din hjemmeside fremstår.
  2. Godt indhold: Godt indhold på hjemmesiden er alfa og omega. Det er det der tiltrækker dine kunder og det som indeholder de søgeord du skal findes på.
  3. Autoritet: At have et godt omdømme er vigtigt når man vil sælge varer. Det drejer sig både om din hjemmesides omdømme i form af links og troværdighed, men også dit brand som virksomhed.

5 grunde til at jeres webshop (måske) fejler med SEO:

  1. I har ingen SEO-strategi: Din plan og eksekvering skal matche konkurrencesituationen og dine kunders efterspørgsel.
  2. Tekniske benspænd: Dit website er langsomt og har en masse tekniske fejl, der står i vejen for gode resultater på Google.
  3. Ikke noget overblik: Noget af det vigtigste du kan gøre er at have overblik over dine money pages via et Content Inventory. Det sikrer, at du har fokus på de 20% produkt- og Kategori-sider, der står for 80% af salget. Det er her det “skjulte” potentiale for salg ligger gemt.
  4. Ingen blog: Med blogindlæg kan du skabe supporterende indhold, der tiltrækker masser af trafik til din webshop. Sørg for at bloggen tager udgangspunkt i en Topic Cluster strategi, så du opnår mest mulig autoritet på Google for din indsats.
  5. Ingen mål: Uden at måle på indsatsen og effekten, navigerer du i blinde. Det er vigtigt at vide, præcis hvilke SEO-tiltag, der virker for jeres webshop og i jeres branche. På denne måde kan I over tid tilpasse jeres Webshop SEO-strategi, så I skaber mest mulig værdi for jeres virksomhed.

Vil I have flere kunder fra Google?

Lad os tage en snak om jeres mål og planer. Book et møde med os nu eller ring til os på telefon +45 70 26 66 50. Det kunne være starten på et smukt samarbjede :-)
Om os Cases Ressourcer Kontakt +45 70 26 66 50 Log in Gratis SEO Gennemgang
👍 Du er nu tilmeldt vores nyhedsbrev

Gratis SEO Gennemgang

Få 100% uforpligtende sparring på jeres SEO-strategi med en af SEO.DK’s konsulenter.
Ja tak - Bestil nu