seo.ai
Om osCasesRessourcer Kontakt
+45 70 26 66 50Gratis SEO Gennemgang

Tysk SEO: Få gang i salget i Tyskland med SEO.DK

Det tyske marked er 14 gange større end Danmark og rummer unikke ekspansionsmuligheder for jeres virksomhed. En skræddersyet SEO-strategi fra SEO.DK hjælper jer med at øge jeres leads, salg og kunder Tyskland.

Indhold

Book en gratis SEO strategi session

Hvad er tysk SEO?

Tysk SEO er en serie af marketingaktiviteter, der har til formål at synliggøre et website i søgemaskiner i Tyskland. Tysk SEO er afgrænset ved sit fokus på ét marked, nemlig Tyskland. Opererer en virksomhed på flere markedet, er SEO-indsatsen i Tyskland en del af den internationale SEO-strategi.

Hvorfor er tysk SEO afgørende for jeres virksomheds internationale strategi?

For mange virksomheder er SEO blandt de vigtigste indsatsområder i den overordnede internationaliseringsstrategi. Er Tyskland blandt jeres “Target Markets” skal SEO-indsatsen eksekveres på tysk, så I står stærkt i forholde til jeres konkurrenter på Google.de.

SEO i Danmark versus SEO i Tyskland

I kan ikke blot oversætte jeres danske SEO-strategi til Tyskland. Der er væsentlige forskelle som har afgørende betydning jeres virksomheds succes på det tyske marked:

  • Den tyske tone: I Tyskland er sproget og “tonen” en anden, hvilket begrænser 1til1-oversatte teksters chancer for topplaceringer på Google.de
  • Søgeadfærden er en anden: Tysk Topic Clustering og Keyword Research bliver afgørende for jeres virksomheds resultater og vækst på både den korte og den lange bane.
  • Konkurrencen er større: I langt de fleste brancher i Tyskland, er konkurrencen på Google mere end 5 gange så stor som i den tilsvarende branche i Danmark.

5 essentielle elementer i en tysk SEO-strategi

  1. Domænestrategi: I har flere muligheder at vælge imellem, eksempelvis domaene.com/de, de.domaene.com eller domaene.de. Vælg den domæneopsætning for jeres website(s), som passer bedst til jeres situation og potentiale for synlighed på det tyske marked.
  2. Fejlfri teknik: Sørg for at jeres CMS og valg af domænestrategi er opsat korrekt i forhold til det tyske sprog og de nyeste web-standarder. Ligeledes skal Core Web Vitals, herunder teknik, brugervenlighed (UX) og hastigheden være en medspiller.
  3. Tysk adfærd: Kend de tyske købsvaner og den tyske søgeadfærd på Google.de. Gå efter de tyske søgeord som matcher jeres målgruppes søgehensigt, og som konkurrencemæssigt er realistiske af få succes med.
  4. Tysk Content: Kun en “Native” tysk tekstforfatter med stærke kommunikations- og SEO-kompetencer, vil være i stand til at skrive, så jeres virksomhed rammer plet hos den tyske målgruppe. Billeder og videoer skal ligeledes optimeres på tysk.
  5. Tysk link autoritet: Relevant omtale og links fra tyske kilder og authoritative domæner er et vigtigt parameter i tysk SEO. Her vil tysk Linkbuilding være et konkurrenceparameter for jeres virksomhed.

Vil I have flere kunder fra Google?

Lad os tage en snak om jeres mål og planer. Book et møde med os nu eller ring til os på telefon +45 70 26 66 50. Det kunne være starten på et smukt samarbjede :-)
Om os Cases Ressourcer Kontakt +45 70 26 66 50 Log in Gratis SEO Gennemgang
👍 Du er nu tilmeldt vores nyhedsbrev

Gratis SEO Gennemgang

Få 100% uforpligtende sparring på jeres SEO-strategi med en af SEO.DK’s konsulenter.
Ja tak - Bestil nu