5 tips til Content Marketing baseret SEO i 2022

En virksomheds evne til at skabe salg fra Google opnås med et stærkt samspil mellem SEO og Content. Med en effektiv strategi for jeres SEO og Content, kan jeres virksomhed hurtigt opnå topplaceringer på Google og dermed øget omsætning.

Torbjørn Flensted
Stifter
March 8, 2022

Hvad er Content Marketing baseret SEO?

Content Marketing baseret SEO er en fusion mellem SEO og Content Marketing, hvor kernen er at skabe indhold, der ranker højt i søgemaskiner som Google. Ved tøjle samspillet mellem søgedata, teknik, brugervenlighed og indhold på et website kan en virksomhed opnå hurtige resultater.

3 fordele ved at fusionere Content og SEO

  1. Opnå vedblivende resultater: Content uden SEO er som gårsdagens avis, aktualiteten og de vedblivende resultater forsvinder hurtigt. Med SEO kan jeres virksomhed opnå et kontinuerligt flow af trafik og salg.
  2. Undgå de risici de er forbundet med linkbuilding: Content som er optimeret mod den søgende målgruppe ranker ganske enkelt bedre og hurtigere på Google. I stedet for at klø på med risikofyldt linkbuilding, så skab et fundament med Content Marketing baseret SEO, der er alle topplaceringerne værdige.
  3. Skab større afkast: Hvorfor bruge tid og penge på at skrive en masse indhold til hjemmesiden, hvis ingen finder det? Lige netop derfor, skal du sætte strøm til dit Content i samspillet med SEO.

3 eksempler vi kan li'

  1. Loebeshop.dk: Hvad er op og ned på cykelsko til landevej, tri og MTB? Overskuelig guide til valg af cykelsko som får masser af trafik fra Google.
  2. Samvirke.dk: Sådan piller du en jomfruhummer. God guide til jomfruhummerglade madelskere, der har et skarpt fokus på en konkret udfordring i køkkenet.
  3. bahne.dk: Lys & lysestager er en SEO-toptunet produkt-kategoriside i vores absolutte yndlings-webshop platform Shopify.

5 tips til Content Marketing baseret SEO

  1. Byg Topic Clusters: Brug Topic Cluster Strategien som afsæt for din Content strategi. Ved at skabe unikt indhold inden for din niche, vil Google hurtigt se dig som en autoritet indenfor dit felt.
  2. Udbyg eksisterende indhold: Gør vinklerne skarpere. Gør strukturen mere læsevenlig. Og sørg for at dit Content har en bedre dybde end konkurrenterne i toppen af Google. Søgeordsanalyse og benchmarking af dit indholds SEO-performance er nøglen at rykke højere op i placeringerne.
  3. Skab et indholdsunivers: Selv om du vil sælge produkter, er produktsider ikke nok, hvis du vil få succes med SEO og Content. Et indholdsunivers i form af en blog er med til at sikre, at du dækker hele kunderejsen af. Og det gør Google MUM ekstra glad for dig ;-)  
  4. Sæt strøm til din hjemmeside med AI: Brug Artificial Intelligence (AI) til at slå dine konkurrenter af pinden på Google. Vil du vide mere, kan du få vores ekspertrådgivning her eller gøre det selv med vores platform StoryBase.com
  5. Promovér indholdet: Det fede ved fedt indhold er, at du kan stå så meget ved det, at du stolt deler det på sociale medier. Noget så basalt som at dele godt indhold på din Facebook, Instagram eller LinkedIn er med til at skubbe dine placeringer hurtigere frem i bussen.
NYSGERRIG PÅ MERE?

Andre spændende artikler om Google optimering

Få tilsendt 3 konkrete eksempler på hvor I går glip af salg fra SEO.

Vi tilbyder en GRATIS indledende analyse af jeres website eller webshop og fremhæver bl.a. i den de 3 steder hvor I kunne øget jeres synlighed i Google og dermed øge jeres omsætning.

Tak, vi sender dig inden for et par dage 3 konkrete eksempler, når vi har analyseret websitet.
Oops! Something went wrong while submitting the form.