1. Brug de rigtige søgeord
Vælg de søgeord, som dine kunder bruger, når de søger efter produkter eller services som dem, du tilbyder. Find din målgruppes søgeord med et værktøj som Google Keyword Planner eller StoryBase. Brug søgeordene som inspiration til sider du kan lave på din hjemmeside. Det kan være sider som:
- Blogindlæg
- Produktbeskrivelser
- Serviceterkster
2. Optimér dine sider til søgemaskinerne
Det er ikke nok bare at have de rigtige søgeord. Du skal også sørge for, at dine sider er optimerede til søgemaskinerne. Det betyder, at du skal gøre det let for søgemaskinerne at forstå, hvad din hjemmeside og hver enkelt side handler om.
Du kan fx optimere dine sider ved at:
- Tilføje meta-tags til dine sider
- Skrive unik og relevant tekst
- Indsætte søgeord i overskrifter
Er du mere avanceret kan du også fokusere på hvordan du laver teknisk SEO på din hjemmeside.
Læs også: Hvordan skriver man SEO-tekster?
3. Få links fra andre hjemmesider
En af de bedste måder at få en god placering på Google er ved at få links fra andre hjemmesider. Links er en slags ”stemmer”, som Google bruger til at rangere hjemmesider. Jo flere og bedre links du har, jo højere vil du blive placeret på Google. Med effektiv linkbuilding kan du altså påvirke din placering på Google.
4. Opdater din hjemmeside regelmæssigt
En anden måde at få en god placering på Google er ved at opdatere din hjemmeside regelmæssigt. Google elsker nyt og unikt indhold, så hvis du kan tilføje regelmæssigt nyt og interessant indhold til din hjemmeside, vil det hjælpe dig med at få en bedre placering.
5. Brug Google Ads
Google Ads (AdWords) er et betalt annonceringstjeneste fra Google, hvor du kan vælge keywords, som du ønsker at annoncere på. Når folk søger på Google efter de valgte nøgleord, vil din annonce dukke op øverst på siden. I modsætning til SEO, hvor det kan tage lang tid at se resultater, kan du med Google Ads se resultaterne med det samme. Det kan dog være en dyr løsning, hvis du ikke ved, hvad du laver.