Sådan vælger du den rigtige SEO rådgiver

SEO rådgivning er en essentiel del af mange virksomheders markedsføring. Rådgivningen kan effektivt hjælpe dig med at øge trafikken og salget fra SEO.

Af
Torbjørn Flensted
,
Stifter
Calendar Icon - Dark X Webflow Template
January 27, 2024

3 fordele ved god SEO-rådgivning

  1. Dit website får bedre placeringer på Google: Rådgivningen kan hjælpe dig med at opnå bedre placeringer på søgemaskinerne, hvilket vil give din virksomhed mere synlighed.
  2. Du opnår øget trafik: Ved at fokusere på de rigtige tiltag kan SEO-rådgiveren hjælpe dig med at øge trafikken til din hjemmeside markant.
  3. Øget salg og omsætning: Resultatet er, at du vil opleve øget salg og omsætning, da flere besøgende betyder at flere kunder vil købe dine produkter eller ydelser.

3 ulemper ved dårlig SEO-rådgivning

  1. Det kan være dyrt: SEO skal kunne betale sig, og derfor kan det være dyrt at engagere den forkerte rådgiver eller investere forkert i forhold til konkurrencesituationen på Google.
  2. Det kan være risikabelt: Der er altid en risiko for, at du ikke opnår de ønskede resultater eller, endnu værre, at du får en dårligere placering på Google.
  3. Det kræver tid og energi: Der skal bruges tid og energi på at implementere SEO-tiltag, og det kan være en udfordring for mange virksomheder. Er det dig, så overvej om det kunne give mening at overlade alt SEO-arbejdet til et godt SEO-bureau.

Sådan vælger du den rigtige SEO rådgiver

1. Vælg en rådgiver, der forstår din branche

gode SEO-rådgivere forstår branchen og hvad du søger at opnå med dit website. De vil vide, hvilken type indhold og søgeord, der virker bedst for din industri og hvilke platforme du bør bruge til at promovere dit website.

2. Vælg en rådgiver, der har erfaring med dit marked

Ikke alle SEO-rådgivere har erfaring med alle lande. Vælg en rådgiver, der forstår dine kunder og hvordan man når dem med effektiv SEO i de lande du opererer.

3. Vælg en rådgiver, der har et godt ry

SEO-rådgivere, der har et godt ry, er mere tilbøjelige til at levere kvalitetsarbejde. Spørg efter referencer fra tidligere kunder, så du kan se, om deres rådgivning er leveret tilfredsstillende.

4. Vælg en rådgiver, der er villig til at deltage i et langsigtet samarbejde

En god SEO-rådgiver vil ikke kun hjælpe dig med at opnå dine mål i den korte bane, de vil også være villige til at deltage i et langsigtet samarbejde for at sikre, at dit website forbliver på toppen.

5. Vælg en rådgiver, der er villig til at vise sit arbejde

Se eksempler på, hvordan SEO rådgiveren arbejder, ikke kun på papiret, men også i praksis. Dette vil hjælpe dig med at se, hvordan rådgiverens SEO-strategier fungerer og om de virker for din virksomhed.

6. Vælg en rådgiver, der er villig til at dele sin viden

Sørg for at vælge en SEO rådgiver, der er villig til at dele sin viden med dig. Dette vil hjælpe dig med at forstå alle aspekter af SEO og skabe et godt fundament for samarbejdet.

7. Vælg en rådgiver, der garanterer forøgede topplaceringer

Garantier for øgede topplaceringer er et godt tegn på, at rådgiveren tror på sin egen evne til at levere disse resultater. Her hos Ninety garanterer vi eksempelvis forøgede topplaceringer på Google på kun 90 dage, hvilket giver dig tryghed, og vi elsker at have hånden på kogepladen.

NYSGERRIG PÅ MERE?

Andre spændende artikler om Google optimering